Adult Educators or Adult Teachers? (the search for an adequate term)

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Бабушко С. Р.
dc.date.accessioned 2018-03-28T10:00:14Z
dc.date.available 2018-03-28T10:00:14Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.udk http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/836
dc.description Бабушко С. Р. Adult Educators or Adult Teachers? (the search for an adequate term) / С. Р. Бабушко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць / редкол. Л. Б. Лук‘янова (голова) та ін.; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. – 2016. – Вип. 1 (12). – Київ-Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2016. – С. 17-25. uk_UA
dc.description.abstract The role of an adult learner has always been in the focus of the researchers while little attention has been paid to people working with adult learners. It has led to the existence of a wide range of terms denoting these people. The important question of corresponding terminology has been touched in the article. There have been selected the most frequently used terms in the scientific educational literature in English and in Russian and Ukrainian. Their meanings are not identical. The author has analyzed their definitions and identified the reasons of choosing this or that term. It has been established that the choice of the term depends on the role the person plays in adult learning process and on its emphasizing by scholars. There have also been found out the advantages and disadvantages of their use. The received data has been summarized in the table. The further perspectives of the research in this field have been pointed out. Роль дорослого, що навчається, завжди перебувала у фокусі уваги науковців, при цьому роль педагога залишалася поза колом наукових інтересів дослідників. Це привело до існування великої кількості термінів, що позначають осіб, які працюють з дорослими учнями. Стаття присвячена вирішенню цього важливого питання – пошуку відповідної термінології. З англомовної, російськомовної та україномовної науково-педагогічної літератури було вибрано найбільш частотні терміни, що позначають особу, яка працює з дорослими учнями. Автор проаналізував їх дефініції та визначив причини вживання різних термінів. Також було з‘ясовано переваги та недоліки вживання того чи іншого терміну. Отримані дані було систематизовано у таблицю. Було окреслено перспективи подальших наукових розвідок у цій галузі. uk_UA
dc.language.iso en_US uk_UA
dc.publisher Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи uk_UA
dc.subject adult educator uk_UA
dc.subject adult teacher uk_UA
dc.subject definitions uk_UA
dc.subject terms uk_UA
dc.subject advantages uk_UA
dc.subject disadvantages of the use uk_UA
dc.title Adult Educators or Adult Teachers? (the search for an adequate term) uk_UA
dc.title.alternative Едукатор дорослих чи учитель дорослих? (у пошуках відповідного терміну) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись