Короткий опис(реферат):
Широка розповсюдженість порушень склепінь стопи дітеймолодшого шкільного віку спонукає до пошуку дієвих засобів та методів впливу,серед яких може бути реалізовано профілактичний потенціал засобіврукопашного бою. Мета - розробка та перевірка ефективності технологіїпрофілактики порушень склепінь стопи дітей молодшого шкільного віку, щосистематично займаються рукопашним боєм. Методи дослідження: теоретичний аналіз даних науково-методичної літератури, антропометричніметоди, педагогічні методи дослідження та методи математичноїстатистики. У дослідженні брали участь 40 дітей молодшого шкільного віку,що займаються рукопашним боєм у спортивному клубі «РУКБО» м. Київ.Батьками була надана згода на участь дітей у педагогічному експерименті.Результати. Запропоновано технологію профілактики порушень склепіньстопи дітей молодшого шкільного віку, що реалізується на трьохвзаємопов’язаних етапах адаптаційно-підготовчому, базовому та заключному.Відповідно до функціонування технології було передбачено три періодипослідовного впровадження програми профілактики у підготовчому, основномута підтримуючому періодах. Формами проведення занять були - утренувальному процесі спортивного клубу та самостійні заняття. Вструктурі програми занять були застосовані засоби: загальнорозвиваючівправи, спеціальні вправи з рукопашного бою, вправи на нестійкій та м’якійопорі, вправи із використанням спеціального обладнання та ігрові завдання.Зміст засобів диференціювався в залежності від періоду впровадження таформ виконання (тренувальне заняття, самостійне заняття). Впровадженнязапропонованої технології сприяло покращенню показників антропометріїстопи дітей та розрахункових індексів, що характеризують ризики порушеннястану стопи. Висновки. Запропонована технологія профілактики порушеньсклепінь стопи дітей молодшого шкільного віку має структуру, щореалізується на трьох етапах та запроваджує різноманітні засоби впливу. Впровадження даної технології сприяло покращенню показників антропометрії стопи як у хлопчиків так й дівчат та окремих індексів, щохарактеризують прояви порушень стопи.
Бібліографічний опис:
Довганінець, О. Л. Ефективність технології профілактики порушень склепінь стопи дітей молодшого шкільного віку / Олег Леонідович Довганінець, Петро Михайлович Мартин // Педагогічна Академія: наукові записки. ─ 2024. ─ № 12.