dc.contributor.author |
Кропивницька Тетяна |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-18T10:41:53Z |
|
dc.date.available |
2024-01-18T10:41:53Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.udk |
https://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/5027 |
|
dc.description |
Кропивницька Т. Зарубіжний досвід функціонування неолімпійського спорту (на прикладі Італії) / Т. Кропивницька // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. - 2023. - № 4. - С. 72-77. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Для пошуку оптимальних шляхів подолання кризових ситуацій у вітчизняній сфері
фізичної культури і спорту, визначення форм та міри державного втручання доцільним є узагальнення існуючого світового досвіду. В результаті дослідження виділено країни-лідери Всесвітніх ігор, серед яких є Італія. Її досвід як члена Європейського Союзу може бути корисним. Нагальним питанням в Україні є реформування системи спорту відповідно до європейської моделі. Під час розробки стратегій розвитку спорту варто враховувати кращі практики, зіставляти з вітчизняними підходами та орієнтуватися на чинники, що лежать в основі лідерства. Мета. Узагальнення кращих практик країн-лідерів Всесвітніх ігор з розвитку неолімпійського спорту (на прикладі Італії). Методи. Аналіз, синтез та узагальнення; порівняння; системний підхід. Результати. Високий стабільний рівень функціонування спорту в Італії обумовлений передовсім ефективною системою організації спорту, представленою двома ланками управління – державною (з обмеженими функціями) і громадською, що відповідає європейській моделі. Національний олімпійський комітет Італії (CONI) наділений широкими повноваженнями щодо розвитку всіх напрямів спорту, частково й професійного. Основою системи організації спорту виступають клуби. До позитивних рис італійської системи спорту віднесено сегментацію спортивних федерацій відповідно до кількісних показників їх розвитку і стимулювання до подальшого зростання; акцент на фінансову самодостатність і прозорість економічної діяльності федерації при її визнанні; впровадження принципів належного врядування та контроль за їх дотриманням; мінімізацію втручання держави у розвиток спорту при одночасному створенні необхідних умов; законодавчу підтримку приватного сектору та фізичних осіб у фінансуванні спорту; потужний розвиток матеріально-технічної бази та її доступність для суспільства; численне представництво в системі організацій спорту для всіх з різними назвами, але діяльність яких подібна й інтегрована в загальну систему асоціацій і федерацій; диджиталізацію процесів управління і звітності тощо. Італійська система спорту варта уваги, а ряд її сильних сторін доцільно імплементувати у вітчизняний спорт. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Теорія і методика фізичного виховання і спорту |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
4;2023 |
|
dc.subject |
система організації спорту |
uk_UA |
dc.subject |
Італія |
uk_UA |
dc.title |
Зарубіжний досвід функціонування неолімпійського спорту (на прикладі Італії) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Foreign experience in functioning of non-Olympic sports (by the case of Italy) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |