dc.description.abstract |
Аналіз наукових даних, накопичених в теорії та методиці спортивної підготовки, свідчить про наявність великого обсягу як теоретичного, так і експериментального матеріалу. Поряд з цим в останні роки з'являється все більше публікацій в яких звертається увага на відмінності в рівні спортивної майстерності між вітчизняними і зарубіжними футболістами та необхідність формування ефективної системи багаторічної підготовки юних спортсменів. Мета дослідження - здійснити порівняльний аналіз систем проведення дитячо-юнацьких змагань у провідних футбольних країнах Західної Європи з позицій їх використання в дитячо-юнацькому футболі України. Проаналізовано змагальна практика з футболу серед дітей та підлітків України та різних країн Європи. Зроблено аналіз програмно-нормативних документів і навчальних програм вітчизняних та європейських футбольних команд та федерацій. Встановлено, що існуюча система дитячо-юнацьких змагань не сприяє індивідуальному розвитку і підготовці креативного гравця. Визначено необхідність внесення змін в вітчизняну практику організації та проведення дитячо-юнацьких змагань, а саме реалізувати наступні шляхи: скасувати офіційні змагання для дітей до12-ти річного віку; організувати гнучку систему проведення змагань для дітей 7-11 років (турніри, фестивалі); встановити оптимальний режим і формат змагальної діяльності для кожного віку; поетапно ввести в змагальну практику ігри 11 х 11 з 14-ти річного віку; організувати національні чемпіонати серед команд 18, 19, 20 і 21-ти річних гравців, а також всеукраїнські турніри молодіжних збірних областей та регіональних центрів; продовжити вікові межі навчання в спортивних школах і футбольних клубах до 19 років включно. |
uk_UA |