Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Babushko, S. | |
dc.contributor.author | Solovei, M. | |
dc.contributor.author | Solovei, L. | |
dc.date.accessioned | 2022-09-19T08:57:13Z | |
dc.date.available | 2022-09-19T08:57:13Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2543-7925 | |
dc.identifier.udk | http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/3901 | |
dc.description | Babushko S. Community Education: Best World Practices / S. Babushko, M. Solovei, S. Solovei // Professional and Lifelong Education. – 2021. – № 6. – C. 291-303. | uk_UA |
dc.description.abstract | Community education, as a component of continuing and non-formal education, has a strong educational potential. The article analyzes the best world practices in community education, presented on the website of the UNESCO Institute for Lifelong Learning. The term “community education” became a keyword in the research. 31 community education programs were found. According to their thematic orientation, they were classified into 3 groups: education in the community as receiving basic education by its members; educational centers and their activities aimed at professional and personal development of a community member; community participation for the sake of its prosperous life. The main thematic areas of such educational programs and their brief characteristics, target audience, developer, and provider were highlighted. Possibilities of using progressive ideas of the world experience of education in communities in domestic realities were determined. Анотація: Освіта у громадах, як складова неперервної та неформальної освіти, має потужний освітній потенціал. У статті здійснено аналіз кращих світових практик з освіти у громадах, представлених на сайті Інституту ЮНЕСКО з освіти упродовж життя. Ключовим у їх пошуку став термін «community education». Було знайдено 31 програму з освіти у громадах. За тематичною спрямованістю їх класифіковано на 3 групи: освіту у громаді як отримання її членами базової освіти; освітні центри та їхню діяльність, спрямовану на професійний та особистісний розвиток члена громади; участь членів громади у її житті задля її процвітання. Висвітлено основні тематичні напрями таких освітніх програм та їх коротку характеристику, цільову аудиторію, розробника та реалізатора. Визначено можливості використання прогресивних ідей світового досвіду освіти у громадах у вітчизняних реаліях. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | неперервна освіта | uk_UA |
dc.subject | неформальна освіта | uk_UA |
dc.subject | освіта у громадах | uk_UA |
dc.subject | кращі світові практики | uk_UA |
dc.title | Community education: best world practices | uk_UA |
dc.title.alternative | Освіта у громадах: кращий світовий досвід | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |