dc.description.abstract |
Велика кількість відхилень у стані опорно-рухового апарату дітей старшого
дошкільного віку свідчить про те, що чинні організаційно-методичні підходи до використання
засобів фізичної реабілітації та фізичного виховання повною мірою не забезпечують
профілактики розвитку деформацій склепінь стопи та їх корекції. Систематичне тренування
м’язів нижніх кінцівок – один з основних засобів профілактики плоскостопості. Однак
застосування лікувальної фізичної культури часто не дає бажаного результату. Зазвичай
використовувані спеціальні фізичні вправи не завжди в достатньому ступені впливають на
найважливіші м’язові групи. Поряд із використанням регулярних фізичних вправ з метою
профілактики й корекції плоскостопості необхідно здійснювати пошук нових ефективних
засобів тренування сили м’язів стопи й гомілки. Одним з ефективних засобів фізичного
виховання, що має на меті посилення й зміцнення м’язів нижніх кінцівок і відповідає віковим
особливостям старших дошкільників, є вправи, які включають елементи спортивних ігор,
зокрема футболу. Крім коригуючої функції, використання елементів футболу впливає на
розвиток фізичних якостей, рухових навичок, інтелектуальних здібностей, сприяє підвищенню
рівня захисних функцій організму й формуванню інтересу до фізичної культури та спорту.
Вищевикладене визначило мету – розробити технологію фізичної реабілітації із застосуванням
засобів футболу для хлопців 4–6-річного віку із плоскостопістю. Ця технологія ґрунтується на
дидактичних принципах і принципах фізичної реабілітації, на організаційних та методичних
основах процесу відновлення дітей із плоскостопістю та здійснюється відповідно до трьох
етапів реабілітації із використанням усіх можливих засобів, форм, методів і принципів
фізичного виховання та фізичної реабілітації в єдності, реалізуючи тим самим корекційну,
оздоровчу, виховну та освітню функції фізичного виховання та фізичної реабілітації,
забезпечуючи їх зв’язок із підготовкою до школи та формуванням гармонійно розвиненої
особистості. |
uk_UA |