dc.description.abstract |
Актуальність. Враховуючи сучасні тенденції розвитку суспільства, науки та практики, від сучасного спеціаліста з вищою освітою вимагається наявність низки нових якостей в його науковій, педагогічній та виробничій діяльності, яка пов’язана з набуттям системних, комплексних знань та вміння використовувати їх у своїй спеціальності і в організації різноманітних соціальних відносин, зокрема з особами з інвалідністю. Завдання роботи. 1. Проаналізувати зміст професійної підготовки фахівців сфери фізичної культури та спорту щодо роботи з особами з інвалідністю у вищих навчальних закладах України та світу. 2. Визначити особливості впровадження дисципліни «Адаптивний спорт» в структуру фахової підготовки студентів Національного університету фізичного виховання і спорту України. 3. З’ясувати основні напрями подальшого удосконалення навчальної дисципліни «Адаптивний спорт» в структурі підготовки студентів вищих навчальних закладів спортивного профілю. Методи дослідження: аналіз і узагальнення літератури, інформаційних ресурсів мережі Інтернет; програмно-нормативних документів; компаративний метод; абстрагування, логіко-теоретичний аналіз, контент-аналіз. Результати роботи. Профільні навчальні заклади спортивної галузі намагаються враховуючи сучасні тенденції, забезпечувати збільшення обсягу і поліпшення якості знань у сфері фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи людей з інвалідністю, надання можливості їхнього практичного використання, що дозволяє готувати випускників нової формації. Висновки. Підготовка студентів, які спроможні працювати з особами з інвалідністю, ведеться у різних вищих навчальних закладах України, проте сьогодні спеціальність фахівця з адаптивної фізичної культури і спорту законодавчо не затверджена, хоча попит на таких спеціалістів значний. Серед основних напрямів удосконалення дисципліни «Адаптивний спорт» слід виділити наступні: кадрове забезпечення; міжнародне співробітництво; наукове та інформаційне забезпечення; формування гуманістично орієнтованих фахівців. |
uk_UA |