dc.description.abstract |
У статті розкрито психологічні особливості спортсменок-жінок, дівчат не спортсменок та чоловіків-спортсменів. У процесі своєї професійної діяльності спортсменки можуть зіткнутися з новими вимогами, із якими не завжди вдається впоратися за допомогою раніше засвоєних та звичних форм поведінки. Виникнення подібних проблем природно викликає певне внутрішнє напруження, дискомфорт, який часто не тільки заважає конструктивному вирішенню проблеми, але й дестабілізує людину в цілому. Статистично виявлені зв’язки між рівнями ретроспективної рефлексії діяльності, ситуативної рефлексії, рефлексії майбутньої діяльності, рефлексії спілкування і взаємодії з іншими людьми (опитувальник рефлексивності А. Карпова); особистісної тривожності (тест «Дослідження тривожності» (опитувальник Ч. Спілберга); потреби у досягненні (шкала оцінки потреби у досягненні (Ю. Орлов); агресивності і ворожості (Методика діагностики показників і форм агресії А. Басса і А. Дарки). Виявлено, що в дівчат-спортсменок у порівнянні зі звичайними дівчатами і хлопцями-спортсменами вища тривожність, рефлексія теперішніх ситуацій, рефлексія своєї поведінки та підвищене агресивне ставлення до оточуючого. На більш високому рівні у дівчат-спортсменок у порівнянні з дівчатами не спортсменками виявлено відмінності за шкалою «Ситуативна рефлексія». За іншими шкалами між спортсменками і не спортсменками відмінностей не спостерігається. У дівчат-спортсменок значущий зв’язок між усіма видами рефлексії і особистісною тривожністю та обернений між рефлексією і потребою в досягненнях. |
uk_UA |