Короткий опис(реферат):
Стаття присвячена вивченню питання здоров’я юнаків 16-17 років. В дослідженні прийняло участь 48 учнів 10-11 класів (юнаки), які навчаються в загальноосвітніх школах міста Києва (з них 25 учнів 10-го класу і 23 учні 11-го класу). На основі аналізу науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет авторові вдалося визначити класи хвороб, що переважають серед старшокласників міста Києва. У досліджуваних юнаків найбільш поширеними захворюваннями є хвороби травної системи (гастрит, дискенезія жовчовивідних шляхів), системи дихання (хронічні тонзиліт та риніт), хвороби органів чуття (суб’єктивні зорові розлади), а також хвороби серцево-судинної системи.
Серед основних методів які було використано в ході педагогічного експерименту були: методика визначення стану фізичного здоров’я за Г. Л. Апанасенко; Міжнародний класифікатор хвороб 10 перегляду.
В результаті дослідження нами було виявлено вихідні показники рівня фізичного здоров’я юнаків 16-17 років. Отримані дані свідчать про те, що найбільший відсоток учнів з низьким рівнем здоров'я переважає серед юнаків 17 років (73,91%), нижче середнього виявлено в обох групах, а саме 68% та 21,74% відповідно. Середній рівень здоров’я притаманний лише групі 17-річних юнаків (4,35%), а високий рівень було зафіксовано лише у 16-річних (8%).
Автор представила порівняльну характеристику досліджуваних показників, що входять до методики оцінки рівня фізичного здоров’я у віковому аспекті. Так, найбільш негативні результати, було виявлено при оцінці дихальної системи (Життєвий індекс). В обох групах досліджуваних найбільша кількість учнів отримали низький рівень, а це 80% і 95,65% . такі результати свідчать про недостатній розвиток функціональних резервів органів дихання.
За результатами отриманих даних, автором запропоновано використовувати інноваційні форми організації дозвілля старшокласників, що дозволить змінити їх ставлення до рухової активності. Відповідно зі збільшенням рівня рухової активності, зміняться основні показники які входять до формули для визначення рівня здоров’я, а також знизиться кількість та частота захворювань серед школярів.
Бібліографічний опис:
Підгайна, В. Оцінка рівня здоров’я та структури захворюваності старшокласників як передумови розробки оздоровчої програми / В. Підгайна, В. Кириченко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. ─ 2018. ─ № 1. ─ С. 57-62.