dc.description.abstract |
Неформальна освіта дорослих стрімко розвивається у різних проявах. У статті розглянуто численні її організаційні форми в Україні, де неформальну освіту офіційно було визнано лише у 2017 р. у Законі України «Про освіту». Однак, вона фактично існувала у різних формах і до цього часу. Нині набуває популярності така її форма як Центри освіти дорослих. Їх створено за ініціативи громадських організацій та у співпраці з деякими зарубіжними організаціями освіти дорослих, зокрема DVV International. З метою аналізу профілів вітчизняних центрів освіти дорослих було визначено низку критеріїв: відношення до формальної та неформальної освіти, організатори та співорганізатори, цільова аудиторія, провайдери методичної та фінансової підтримки, тематичні напрями діяльності.
У результаті аналізу за визначеними критеріями було систематизовано інформацію з інтернет-джерел про функціонування центрів освіти дорослих; виявлено подібні та відмінні риси в їх організації та визначено моделі українських центрів освіти дорослих: ті, що створено на базі університету чи коледжу; школи; музею чи бібліотеки. Також окреслено перспективи подальших наукових пошуків.
Non-formal adult education is dynamically developing in different forms. The article represents them on the example of Ukraine. Non-formal education was acknowledged only in 2017 in the Law of Ukraine “On Education”, though it had been provided in a number of forms before. Currently, the most popular form of non-formal adult education in Ukraine is Centres of Adult Education. They are created on the initiative of public organizations in partnership with foreign adult education organizations, in particular DVV International. To analyze their profiles there were identified several criteria: relation to formal or non-formal education, initiators and organizers, target audience, providers of methodical and financial assistance, thematic directions of their activity.
As a result of the analysis according to the identified criteria, the information from Internet resources on the activity of adult educational centres was systemized; their similar and different features in their organization form were distinguished and defined their models: university- and college-based, school-based; museum and library-based. In addition, the directions for the further scientific research in this field were outlined. |
uk_UA |