dc.description.abstract |
У статті робиться спроба обґрунтувати теоретичну та практичну актуальність ''спортософії'', котра має сприяти гармонізації інтелектуального, морального та фізичного виховання в контексті сучасної філософсько-педадогічної парадигми. Наголошено на погіршенні стану здоров’я молоді, що навчається. Однією із причин такого явища є їх інтенсивні психоемоційні, інтелектуальні перевантаження і недооцінка ролі тілесно-фізичного компонента. З цього приводу виникає необхідність розвитку ''спортософії'' як світоглядної міждисциплінарної галузі знань, що синтезує, з одного боку, культурологічні та антропологічні підходи у філософському мисленні та їх взаємне поєднання з фізкультурологією і спортологією, з іншого. Стратегічним теоретичним завданням ''спортософії'' є трансформування минулих світоглядних парадигм у сучасну культурно-історичну настанову, предметно-інтрументальне поле якої ще не сформовано. У такому контексті розглядається система виховання у грецькій Пайдеї, яка протистояла однобічності як інтелектуального, так і фізичного розвитку особи. |
uk_UA |