Expert Evaluation of the Organization of Physical Education in Educational Institutions Within the General Secondary Education System

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Perehinets M.
dc.contributor.author Dolzhenko L.
dc.contributor.author Перегінець М. М.
dc.contributor.author Долженко Л. П.
dc.date.accessioned 2019-11-01T08:38:19Z
dc.date.available 2019-11-01T08:38:19Z
dc.date.issued 2017-01-21
dc.identifier.citation Perehinets, M. Expert Evaluation of the Organization of Physical Education in Educational Institutions Within the General Secondary Education System / M. Perehinets, L. Dolzhenko // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. № 1(37). ─ Луцьк : Східноєвропейський НУ імені Лесі Українки, 2017. ─ С. 30–35. uk_UA
dc.identifier.udk http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/1797
dc.description Perehinets, M. Expert Evaluation of the Organization of Physical Education in Educational Institutions Within the General Secondary Education System / M. Perehinets, L. Dolzhenko // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. № 1(37). ─ Луцьк : Східноєвропейський НУ імені Лесі Українки, 2017. ─ С. 30–35. uk_UA
dc.description.abstract The current relevance of the research is due to a decrease and sometimes lack of motivation in students, especially high school age, to exercise so as the time limit for extracurricular forms of organization of physical education. The goal of the study was to determine the opinions of teachers of physical culture, on the organization of physical education in educational institutions of secondary education. The results of the research paper present data obtained from the survey author Physical Education teachers working in various schools of secondary education in Ivano–Frankivsk, on the organization of physical education in school. The research found that 21,2 % of teachers still do not take into account the views of students in choosing the variant modules. Identified guidance to teachers introduced new variant modules of the program of physical education. Described list of diseases that are ill students and other features of the educational process with physical training. The findings obtained in the study provide an opportunity to «look through the eyes of teachers» in the process of physical education in schools of general secondary education, recommendations for improving curriculum. The material can serve as methodical teacher to develop planning documents for schoolboy of all ages. The actual survey allows luggage improve teacher of physical culture in school. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки uk_UA
dc.subject вчитель фізичної культури uk_UA
dc.subject фізичне виховання школярів uk_UA
dc.subject загальноосвітній навчальний заклад uk_UA
dc.title Expert Evaluation of the Organization of Physical Education in Educational Institutions Within the General Secondary Education System uk_UA
dc.title.alternative Експертна оцінка щодо організації процесу фізичного виховання в навчальних заклади системи загальної середньої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу