Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeПублікація,
    Особливості самооцінки баскетболістів в дитячо-юнацькому спорті
    (Спорт та сучасне суспільство, 2025-04-24) Голуб М.; Шутова С. Є.; Константиновська Н. О.
    Успішність спортсмена у великій мірі залежить не лише від його фізичних даних і технічної підготовки, але й від психологічних характеристик. Однією з важливих серед них є самооцінка — уявлення особистості про власні здібності, якості та значущість. У дитячо-юнацькому баскетболі, де формується не лише спортивна майстерність, а й особистість молодого спортсмена, самооцінка відіграє особливу роль. В дослідженнях у галузі баскетболу основний акцент робиться на вивчення психофізіологічних характеристик, комплексу значимих психологічних якостей та властивостей, вольових та емоційних якостей особистості, взаємовідносин між гравцями та формуванню мікроклімату у команді, проте мало уваги приділяється тому, як спортсмен сприймає себе в рамках спортивної діяльності. Проте, самооцінка спортсмена є важливим компонентом самосвідомості, що інтегрує особистісні якості та впливає на специфіку його спортивної діяльності. Тому, вивчення самооцінки юного спортсмена слід розглядати як важливий напрям у дитячо-юнацькому спорті, оскільки дозволяє виявити шляхи ефективного впливу на особистість баскетболіста, що формується, для покращення спортивних результатів.
  • listelement.badge.dso-typeПублікація,
    Зарубіжний досвід підготовки тренерів з хокею із шайбою (на прикладі Фінляндії)
    (Sport Science Spectrum, 2025) Шутова С. Є.; Прокопенко А. О.; Серебряков О. Ю.; Ткаченко М. І.
    У сучасному суспільстві перед освітою стоїть завдання підготовки фахівців, здатних ефективно вирішувати складні завдання як у процесі навчання, так і в подальшій професійній діяльності. Дослідження закордонного досвіду підготовки тренерів з хокею з шайбою необхідне для отримання інсайтів та знань про передові міжнародні практики та інновації, які успішно застосовуються в інших країнах. Мета – дослідження та аналіз досвіду підготовки тренерів з хокею з шайбою у Фінляндії для впровадження найкращих практик в Україні. Методи. Теоретичний аналіз та узагальнення даних спеціальної науково-методичної літератури, інформаційних ресурсів мережі Інтернет документальних матеріалів та інформації офіційних сайтів організацій; синтез; порівняння; системний підхід. Результати. Стаття висвітлює результати дослідження підготовки тренерів з хокею з шайбою у фінському Haaga-Helia University of Applied Sciences; представлено аналіз особливостей освітнього процесу за програмою «Спортивне тренерство та менеджмент». Моніторинг використання цифрових платформ, мобільних додатків, та інших інновацій засвідчив можливості цифрових технологій для оптимізації освітнього процесу. Висновки. Вивчення закордонного досвіду підготовки тренерів є надзвичайно важливим завданням у сучасних умовах. Проведений моніторинг досвіду підготовки тренерів з хокею з шайбою у Фінляндії демонструє значний потенціал цифрових інновацій для оптимізації освітнього процесу. Ретельний аналіз підходу підготовки в університеті прикладних наук Haaga-Helia дав змогу отримати цінне розуміння того, як міжнародний підхід та співпраця з міжнародними спортивними організаціями можуть покращити процес навчання фахівців у сфері фізичної культури та спорту.