результатів
Знайти
Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
listelement.badge.dso-typeПублікація, Організаційно-методичні засади відбору баскетболістів при комплектуванні національних збірних команд до головних змагань року(НУФВСУ, 2025) Лю ЯнДисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт. У дисертації розглянуті актуальні проблеми підготовки національних збірних команд до головних змагань року, проаналізовано вплив процесів глобалізації, комерціалізації та професіоналізації сучасного баскетболу на інтенсифікацію змагальної діяльності команд високої кваліфікації. Дисертаційна робота присвячена визначенню ключових організаційно-управлінських ланок та систематизації комплексу інформативних критеріїв, які можуть бути використані тренерським штабом під час прийняття рішення щодо відбору гравців до головної команди країни.listelement.badge.dso-typeПублікація, Освіта як інструмент реінтеграції ветеранів війни у сфері фізичної культури і спорту(«Гельветика», 2025) Пижов О. М.; Петрунін В.У статті проведено комплексний аналіз потенціалу освіти як стратегічного інструменту соціальної адаптації та реінтеграції ветеранів війни шляхом їх залучення до сфери фізичної культури і спорту. Дослідження охоплює вивчення нормативно-правової бази України, міжнародних документів, наукових публікацій, а також прикладів практичного досвіду, що стосуються підтримки ветеранів, їх професійної адаптації, фізкультурно-спортивної реабілітації та розробки спеціалізованих освітніх програм. Особливу увагу приділено національній стратегії розвитку фізкультурно-спортивної реабілітації ветеранів, ініціативам закладів вищої освіти в партнерстві з державними органами, а також аналізу зарубіжних моделей залучення ветеранів до освітніх і спортивних програм, зокрема в країнах НАТО та скандинавських державах. Методологічну основу роботи становить міждисциплінарний підхід, який компенсує аналіз нормативних актів, систематичний огляд літературних джерел і порівняльний аналіз національних і міжнародних практик. Результати дослідження засвідчують, що освіта виконує ключову роль у процесі переходу ветеранів від військової служби до цивільного життя, забезпечуючи формування нових професійних компетентностей, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці та соціальну інтеграцію. У сфері фізичної культури і спортивної освіти це компенсується оздоровчо-реабілітаційним ефектом фізичної активності, що дає змогу одночасно досягти психологічного відновлення, зміцнення фізичного здоров’я та розвитку комунікативних навичок ветеранів. Виявлено, що на базі українських закладів вищої освіти формується мережа центрів ветеранського розвитку, які об’єднують освітні програми, професійну перепідготовку та соціально-психологічний супровід. Окремо підкреслено значення розвитку партнерських проєктів, зокрема співпраці Міністерства у справах ветеранів із Національним університетом фізичного виховання і спорту України, які створюють можливості для дистанційного навчання, освоєння сучасних спеціалізацій та інтеграції ветеранів у систему спортивної освіти та реабілітації. Зроблено висновок, що поєднання професійної освіти та фізичної активності формує синергетичний ефект, який забезпечує ефективність реінтеграції ветеранів в усіх сферах життя – від працевлаштування та кар’єрної реалізації до соціалізації та підвищення громадської активності. Отримані результати підкреслюють необхідність розвитку цільових освітніх програм для ветеранів у сфері фізичної культури і спорту, розширення інституційної участі закладів освіти в реалізації державної політики реінтеграції, а також активного залучення міжнародного досвіду.

