Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Вплив занять веслувальним спортом на фізичну підготовленість студентів
    (НУФВСУ, 2024) Чзан Чжаосян
    Сучасний розвиток суспільства супроводжується зниженням фізичної активності, особливо серед молоді, що негативно впливає на стан здоров’я та фізичну підготовленість. Студенти є важливою соціальною групою, яка формується як фізично, так і соціально під час навчання. Тому впровадження ефективних засобів і методів фізичного виховання в студентському середовищі є критично важливим завданням. Веслувальний спорт, зокрема, має великий потенціал у розвитку фізичної витривалості, сили, координації та психологічної стійкості. Особливість цього виду спорту полягає у поєднанні аеробних і анаеробних навантажень, що сприяє всебічному зміцненню організму. Крім того, веслування має соціальний аспект – це командний вид спорту, який допомагає розвивати навички співпраці, лідерства та ефективної комунікації. Проблема фізичної підготовленості студентів стала особливо гострою на тлі поширення гіподинамії, викликаної сучасним способом життя, зростанням використання цифрових технологій і зниженням часу, присвяченого активному відпочинку. Згідно з численними дослідженнями, фізична активність серед молоді знижується, що призводить до зростання випадків ожиріння, серцево-судинних захворювань і порушень опорно-рухового апарату. Заняття веслувальним спортом пропонують ефективний спосіб протидії цим проблемам. Цей вид спорту забезпечує: розвиток витривалості (регулярні тренування підвищують функціональні можливості серцево-судинної і дихальної систем); формування сили: веслування активно залучає великі м’язові групи, сприяючи збільшенню м’язової маси та покращенню сили; покращення координації та гнучкості (складні рухові патерни веслування допомагають розвивати точність і синхронність); психологічну стійкість: заняття спортом сприяють зниженню рівня стресу та розвитку позитивного ставлення до труднощів. Впровадження веслування в навчальні програми університетів Китаю та інших країн уже довело свою ефективність. Це дозволяє створювати середовище, де фізичне виховання стає не лише засобом зміцнення здоров’я, але й частиною загального освітнього процесу. Дослідження впливу веслувального спорту на фізичну підготовленість студентів має не лише практичне, але й теоретичне значення. Воно сприяє розробці науково обґрунтованих методик тренувань, які можуть бути використані у фізичному вихованні молоді. Такий підхід дозволить створити інтегровану систему, яка враховує як фізіологічні, так і соціальні потреби студентів. Таким чином, дослідження впливу занять веслувальним спортом на фізичну підготовленість студентів є актуальним як з точки зору фізичного виховання, так і в контексті формування здорового способу життя у молодіжному середовищі.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Організація ігрових занять з елементами хокею учнів молодшого шкільного віку в позаурочний час
    (НУФВСУ, 2024) Урда М. М.
    Фізичне виховання та заняття фізичною культурою відіграють важливу роль у підготовці всебічно розвиненої людини. Сучасний темп життя ставить вимогу з молоду дбати про своє фізичне вдосконалення, мати знання в галузі особистої та суспільної гігієни, вести здоровий спосіб життя, самостійно і систематично займатися фізичними вправами. Фізичне виховання - органічна частина загального виховання і тому характеризується всіма загальними ознаками, що притаманні освітньому процесу, який спрямований на вирішення певних конкретних завдань. Головним напрямком фізичного виховання є формування здорової, розумово підготовленої, соціально-активної, морально стійкої, фізично вдосконаленої і підготовленої людини. В Концепції Нової Української Школи враховуються індивідуальні здібності дитини, за основу береться педагогіка партнерства, співпраці між учителем, учнем та батьками, які будуть рівноправними учасниками освітнього процесу, що для вчителя в першу чергу дає можливість розробки власних авторських програм, методів, стратегій та засобів навчання. Менше теорії, більше ігор та сучасних вправ — так тепер виглядатимуть уроки фізичної культури в 1-4 класах. Відповідні зміни Міністерство освіти і науки України затвердило в оновлених програмах початкової школи. Урок фізкультури має бути уроком розвантаження, а не перевантаження. Саме тому нові програми акцентують увагу на іграх. Невід’ємними складовими цього педагогічного процесу виступають рухливі та навчальні ігри. Їх використання дозволяє якісно вирішувати різноманітні пізнавально-розвивальні, навчально-виховні, контрольно-оцінні, оздоровчо-рекреативні завдання, сприяє трансформації диференційованих навчально-тренувальних ефектів у результативність ігрових та змагальних дій. Рухливі ігри в першу чергу спрямовані на виховання молодших школярів, на розвиток їх рухів, загальне оздоровлення, корекцію поведінки. Важливо й те, що рухливі ігри сприяють формуванню і розвитку особистісних якостей дітей: інтересу до навколишнього середовища, позитивному відношенню до товаришів, партнерства, вміння діяти в колективі, наполегливості, прагнення до досягнення успіху, цілеспрямованості, кмітливості, організованості, дисциплінованості, сміливості, довільної уваги, вміння долати посильні труднощі, контролювати свої дії. Рухливі ігри вносять свій внесок у розвиток рухової діяльності, збагачують її. Гра, для дитини це спосіб навчиться тому, чому їх ніхто не може навчити. Гра - це єдина центральна діяльність дитини, яка має місце завжди і скрізь.