Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Розвиток та вплив теософії на території України в 1990-х рр.
    (International Scientific Unity, 2025) Дубров А. В.; Соколова Н. Д.
    В умовах становлення незалежної Української держави українцям знадобилися нові сенси. Нова реальність вимагала пошуку інших моральнокультурних цінностей, прагнень, та поглядів. Саме в цей момент в Україну повернулась і набувала популярності заборонена радянською владою Research in Science, Technology and Economics 144 філософська спадщина Олени Петрівни Блаватської (1831-1891). Уродженка Катеринослава (нині Дніпро), яка в 1875 році у Нью-Йорку заснувала Теософське товариство, вплинула на життя українців напевно більше ніж можна було уявити. Але чому так сталося? Що послугувало причиною такого стрімкого проникнення теософії в пострадянське суспільство? Звісно це не лише можливість доступу до раніше закритих вчень. Переважно атеїстичний світогляд тогочасних українців змушував шукати сенси у нових течіях, яким притаманне філософсько-наукове підґрунтя. Астрологія, алхімія і, зрештою теософія, виглядали значно привабливіше у порівнянні з християнством, католицизмом, ісламом тощо. Тому, слова О. Блаватської про те, що: «Ми занадто поважаємо людську свободу совісті та духовні прагнення людей, щоби торкатися в нашій пропаганді релігійних принципів. Наша справа має стосунок до філософії, етики та науки» якнайкраще підходили для тогочасності». Розквіту езотеричних вчень теософії в Україні сприяло її наближеність до давніх язичних вірувань. Також, увагу людей привертали ідеї братерства і рівності, що довгий час популяризувались комуністичною ідеологією. Ідеї О. Блаватської на кшталт: «Теософія вчить, що Всесвітом керує Закон, і що єдине справжнє Братерство — це братерство всього людства, бо всі ми єдині в Дусі, а відмінності раси, кольору шкіри, віросповідання чи соціального становища — лише поверхневі», давали можливість більш плавного переходу до «Нової Єри». Одночасно з цим, на заміну традиційним ранковим зарядкам та гімнастикам приходить заборонена раніше йога. Активно розвивається цікавість до астрології. Це призводить до більш поглибленого інтересу до езотеричних та окультних вчень і позитивно впливає на популяризацію теософії. Ще ширший розквіт теософія отримує за рахунок течій, які розвивалися паралельно. Однією з них є «Жива Етика» («Агні Йога») Олени та Миколи Реріхів. Їх вчення підхопило ідеї О. Блаватської, хоч і в подальшому розвивалось схожим, але своїм шляхом. Варто зазначити, що реріхівський рух отримав розвиток і популяризацію мало не на рівні з класичною теософією, а музей М. Реріха активно функціонує в Одесі й досі.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Мотивація до занять руховою активністю китайських та українських дітей молодшого шкільного віку
    (НУФВСУ, 2024) Лю Бін
    Сучасній школі притаманний інтенсифікований навчально-виховний процес, що потребує запровадження нових підходів до виховання дітей з перших років навчання. Вони передбачають максимальний розвиток індивідуальних можливостей з урахуванням інтересів школярів для їх успішного застосування у практичній діяльності. Підґрунтям цього є сучасні педагогічні технології, які дозволяють підвищувати творчу активність учнів через різноманітність форм і засобів навчання. Ця проблема є також актуальною у сфері фізичного виховання, що обумовлено зниженням рівня фізичного розвитку школярів. Однією з причин цього є відсутність або дуже слабкий інтерес в багатьох з них до занять фізичною культурою. Тому в шкільну практику фізичного виховання необхідно впроваджувати технології по формуванню мотивації до занять руховою активністю, яка формуватиме гармонійно розвинену особистість На думку фахівців цей процес необхідно починати з перших класів, що пояснюється особливостями вікового розвитку дітей в цей період. Адже молодший шкільний вік науковці називають одним з найцікавіших в плані становлення та розвитку мотиваційної сфери особистості. В цей період відбуваються перестановки в ієрархії мотиваційної сфери дитини. На перший план виходить навчальна діяльність, а ігрова відходить на другий план. Однак вона залишається провідним засобом розвитку фізичних якостей. Фахівці єдині в думці, що формування потреб і мотивів залежить від педагогів, вчителя фізичної культури, батьків, і ця проблема є однією з першочергових. Аналіз науково-методичної літератури з питань фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку показав, що на сьогодні спостерігається зниження інтересу до занять фізичною культурою і спортом та зміна структури особистісних мотивацій. Для підвищення інтересу учнів до занять руховою активністю науковці пропонують застосовувати нові різноманітні засоби, методи і способи організації, ставити конкретні посильні завдання, більше застосувати ігровий та змагальний методи, регулярно стимулювати до самостійних занять у позанавчальний час тощо. Запропоновано систему заходів, спрямованих на формування мотивації дітей цього віку до регулярних занять засобами оздоровчої рекреаційної рухової активності. Мирошниченко В. О. розглядала формування мотивації в цей період за допомогою стимулювання пізнавального інтересу дітей на заняттях та досягнення таким чином оптимального співвідношення між руховою і пізнавальною активністю. Формування мотивів під впливом занять різним видами спорту вивчала Хрипко І. В..