Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Вплив програми оздоровчих занять спортивними танцями на показники фізичного стану осіб другого періоду зрілого віку
    (НУФВСУ, 2024) Муканов Н. М.
    Сучасний ритм життя, підвищений рівень психофізичних навантажень, малорухливий спосіб життя є причинами зростання захворюваності, зниження якості та тривалості життя осіб зрілого віку. Збереження здоров’я найбільш діяльної частини населення країни є важливим стратегічним завданням, котре потребує пошуку науково-обґрунтованих заходів, котрі спрямовані на докорінну зміну ситуації, яка склалася. Другий період зрілого віку у чоловіків та жінок як правило пов’язаний із реалізацією у трудовій діяльності, яка потребує витрат нервово-психічної та м’язової енергії. Характерною особливістю другого періоду зрілого віку є настання природних інволюційних змін: зниження функціональної тренованості, аеробної і анаеробної продуктивності, уповільнення відновлювальних процесів, зниження обміну речовин, порушення економічності роботи організму.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Розвиток та вплив теософії на території України в 1990-х рр.
    (International Scientific Unity, 2025) Дубров А. В.; Соколова Н. Д.
    В умовах становлення незалежної Української держави українцям знадобилися нові сенси. Нова реальність вимагала пошуку інших моральнокультурних цінностей, прагнень, та поглядів. Саме в цей момент в Україну повернулась і набувала популярності заборонена радянською владою Research in Science, Technology and Economics 144 філософська спадщина Олени Петрівни Блаватської (1831-1891). Уродженка Катеринослава (нині Дніпро), яка в 1875 році у Нью-Йорку заснувала Теософське товариство, вплинула на життя українців напевно більше ніж можна було уявити. Але чому так сталося? Що послугувало причиною такого стрімкого проникнення теософії в пострадянське суспільство? Звісно це не лише можливість доступу до раніше закритих вчень. Переважно атеїстичний світогляд тогочасних українців змушував шукати сенси у нових течіях, яким притаманне філософсько-наукове підґрунтя. Астрологія, алхімія і, зрештою теософія, виглядали значно привабливіше у порівнянні з християнством, католицизмом, ісламом тощо. Тому, слова О. Блаватської про те, що: «Ми занадто поважаємо людську свободу совісті та духовні прагнення людей, щоби торкатися в нашій пропаганді релігійних принципів. Наша справа має стосунок до філософії, етики та науки» якнайкраще підходили для тогочасності». Розквіту езотеричних вчень теософії в Україні сприяло її наближеність до давніх язичних вірувань. Також, увагу людей привертали ідеї братерства і рівності, що довгий час популяризувались комуністичною ідеологією. Ідеї О. Блаватської на кшталт: «Теософія вчить, що Всесвітом керує Закон, і що єдине справжнє Братерство — це братерство всього людства, бо всі ми єдині в Дусі, а відмінності раси, кольору шкіри, віросповідання чи соціального становища — лише поверхневі», давали можливість більш плавного переходу до «Нової Єри». Одночасно з цим, на заміну традиційним ранковим зарядкам та гімнастикам приходить заборонена раніше йога. Активно розвивається цікавість до астрології. Це призводить до більш поглибленого інтересу до езотеричних та окультних вчень і позитивно впливає на популяризацію теософії. Ще ширший розквіт теософія отримує за рахунок течій, які розвивалися паралельно. Однією з них є «Жива Етика» («Агні Йога») Олени та Миколи Реріхів. Їх вчення підхопило ідеї О. Блаватської, хоч і в подальшому розвивалось схожим, але своїм шляхом. Варто зазначити, що реріхівський рух отримав розвиток і популяризацію мало не на рівні з класичною теософією, а музей М. Реріха активно функціонує в Одесі й досі.