результатів
Знайти
Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
listelement.badge.dso-typeДокумент, Використання занять оздоровчим плаванням з дітьми середнього шкільного віку(НУФВСУ, 2024) Коноваленко К. П.Актуальність дослідження корекції порушень постави засобами оздоровчого плавання у дітей середнього шкільного віку обумовлена зростанням кількості випадків порушень опорно-рухової системи серед дітей. Сучасний спосіб життя, що включає тривале перебування в сидячому положенні, недостатню фізичну активність і неправильну поставу під час навчання, сприяє розвитку сколіозу, кіфозу та інших відхилень у формуванні хребта. Особливо це стосується дітей середнього шкільного віку, коли інтенсивний ріст та розвиток організму потребує підвищеної уваги до фізичного виховання та профілактики захворювань опорно-рухової системи. Плавання є одним із найбільш ефективних засобів оздоровлення та корекції постави, оскільки забезпечує рівномірне навантаження на всі групи м'язів, сприяє зміцненню м'язового корсета та розвитку правильної постави без зайвого навантаження на хребет. Оздоровче плавання має не тільки фізичний, але й психологічний ефект, допомагаючи знизити стрес, підвищити витривалість і покращити загальний стан здоров’я дитини. У зв'язку з цим дослідження методів та ефективності оздоровчого плавання для корекції порушень постави у дітей є важливим напрямом сучасної педагогічної та медичної практики, що відповідає актуальним завданням збереження та зміцнення здоров'я підростаючого покоління. Малорухливий спосіб життя, тривале сидіння за партами, використання гаджетів і недостатній рівень фізичної активності призводять до розвитку порушень постави, таких як сколіоз, лордоз та інші деформації хребта. Ці проблеми не тільки негативно впливають на фізичний розвиток дітей, але й можуть мати серйозні наслідки для їхнього здоров'я в майбутньому. У зв'язку з цим виникає необхідність у пошуку ефективних методів профілактики та корекції порушень постави. Оздоровче плавання є одним із таких методів, оскільки його позитивний вплив на організм дитини підтверджений багатьма дослідженнями. Плавання зміцнює м'язовий корсет, покращує координацію рухів, сприяє рівномірному розвитку м'язів, що важливо для підтримки правильної постави. Крім того, вода створює природний опір, що дозволяє мінімізувати навантаження на хребет, роблячи плавання безпечним і ефективним способом корекції порушень постави. Таким чином, дослідження впливу оздоровчого плавання на корекцію постави у дітей середнього шкільного віку є важливим завданням, яке має велике значення для збереження і зміцнення здоров'я підростаючого покоління.listelement.badge.dso-typeДокумент, Формування у дітей дошкільного віку навичок здоров’язбереження на заняттях з фізичної культури(НУФВСУ, 2024) Дмитрук І. М.Важливим складником розвитку особистості в сучасному світі є збереження і зміцнення здоров’я, фізичного, психічного, духовного і соціального. Вже з дошкільного віку необхідно значну увагу приділяти формуванню в дітей навичок здоров’язбереження. Для батьків і педагогів це має бути пріоритетним завданням, вони мають докласти максимальних зусиль для забезпечення комфортних умов фізичного і психологічного розвитку дітей. Водночас використовувати різноманітні форми, методи, засоби і ресурси для того, щоб сформувати навички здоров’язберження у дітей вже з дошкільного віку. У нормативно-правових документах (Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Базовий стандарт дошкільної освіти), методичній літературі, сучасних наукових розвідках наголошується на необхідності забезпечення психолого-педагогічних умов для стимулювання фізичної активності дітей, їх психологічного і соціального благополуччя, адже фізичний складник здоров’я безпосередньо пов’язаний з іншими, їх обумовлює і на них ґрунтується. Базовий компонент дошкільної освіти містить положення про «солідарну відповідальність держави, громади, родини і педагогічних працівників за піклування, догляд і розвиток дітей раннього і дошкільного віку», а з-поміж цінностей дошкільної освіти однією з ключових є «зміцнення фізичного, психічного і соціального здоров’я», а також «цінувати життя і благополуччя як вміння плекати, підтримувати та створювати сприятливі умови для себе та інших у безпечному середовищі в природному, предметному та соціальному оточенні». Означені положення мають стати дороговказом для педагогів, батьків та інших зацікавлених осіб залучених до розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку.

