Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Формування у дітей дошкільного віку навичок здоров’язбереження на заняттях з фізичної культури
    (НУФВСУ, 2024) Дмитрук І. М.
    Важливим складником розвитку особистості в сучасному світі є збереження і зміцнення здоров’я, фізичного, психічного, духовного і соціального. Вже з дошкільного віку необхідно значну увагу приділяти формуванню в дітей навичок здоров’язбереження. Для батьків і педагогів це має бути пріоритетним завданням, вони мають докласти максимальних зусиль для забезпечення комфортних умов фізичного і психологічного розвитку дітей. Водночас використовувати різноманітні форми, методи, засоби і ресурси для того, щоб сформувати навички здоров’язберження у дітей вже з дошкільного віку. У нормативно-правових документах (Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Базовий стандарт дошкільної освіти), методичній літературі, сучасних наукових розвідках наголошується на необхідності забезпечення психолого-педагогічних умов для стимулювання фізичної активності дітей, їх психологічного і соціального благополуччя, адже фізичний складник здоров’я безпосередньо пов’язаний з іншими, їх обумовлює і на них ґрунтується. Базовий компонент дошкільної освіти містить положення про «солідарну відповідальність держави, громади, родини і педагогічних працівників за піклування, догляд і розвиток дітей раннього і дошкільного віку», а з-поміж цінностей дошкільної освіти однією з ключових є «зміцнення фізичного, психічного і соціального здоров’я», а також «цінувати життя і благополуччя як вміння плекати, підтримувати та створювати сприятливі умови для себе та інших у безпечному середовищі в природному, предметному та соціальному оточенні». Означені положення мають стати дороговказом для педагогів, батьків та інших зацікавлених осіб залучених до розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Вплив занять з ігрових видів спорту на фізичну підготовленість школярів 11-12-річного віку
    (НУФВСУ, 2024) Гнатів Р. І.
    Спортивні ігри в Україні є одним із наймасовіших засобів фізичного виховання. Великий вибір фізичних вправ i методів їх застосування, що складають зміст ігор, дозволяє цілеспрямовано впливати на розвиток усіх основних функцій організму залежно від рухових можливостей тих, хто ними займається. Спортивні ігри насамперед приваблюють своєю видовищністю, непередбачуваністю, наявністю значної кількості техніко-тактичних прийомів. Володіючи високою динамічністю та емоційністю і водночас колективізмом та індивідуалізмом, вони, на думку багатьох фахівців в галузі фізичної культури і спорту, є одним з найефективніших чинників всебічного фізичного розвитку. В ході гри чергуються часто рухи і дії, які змінюються за інтенсивністю, тривалістю, а в кінцевому результаті комплексно впливають на організм осіб, які займаються. Спортивні ігри сприяють розвитку багатьох фізичних і морально-вольових якостей, формуванню рухових навичок, а також зміцнюють стан внутрішніх органів. Високий рівень емоцій постійно підтримують активність та інтерес до гри. Спортивні ігри є захоплюючим заняттям і безцінним інструментом у фізичному вихованні, що значно сприяє зростанню та розвитку учнів. Фізичні, психічні та соціальні аспекти футболу, баскетболу, волейболу разом роблять їх ефективним засобом зниження стресу, сприяючи психічному благополуччю та стійкості учнів.