результатів
Знайти
Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
listelement.badge.dso-typeПублікація, Expediency of using physical education means in the educational process of preschool-aged children with speech disorders(Theory and Practice of Physical Culture and Sports, 2024-06-28) Nadiia Huliuk; Liubomyr Pasichniak; Mariia Palchuk; Гулюк Н. О.; Пасічняк Л. В.; Пальчук М. Б.Speech disorder in preschool children is among the most common nosologies. The relevance of studying the feasibility of using physical education means in work with children with speech development disorders is due to the data of scientific research, which emphasises the connection between the speech and motor skills of preschool children. The purpose of the study was to investigate the peculiarities of communication abilities and motor development of 5-6-year-old children with speech disorders and to determine, based on the analysis of scientific literature, the most appropriate means of physical education used in the work with children of this nosology. The research was conducted on the basis of preschool educational institutions No. 779 and No. 652 of combined type in Kyiv. The study involved 40 children aged 5-6 years with speech development disorders. During the ascertaining experiment, the children’s communication abilities and the level of their motor development were assessed. It has been established that 50% of preschool children with speech development disorders have not undergone the operations of successive analysis and synthesis at the nonverbal level, which were assessed on the basis of the “Turtle” method. It was found that most preschoolers have not developed the nominative function of speech for communication with others – the ability to convey their thoughts through words, gestures, and signs – as evidenced by the results of the assessment of expressive and imprecatory speech. Children with speech development disorders have a delay in motor development, as evidenced by the results of motor tests. The obtained results should serve as a basis for the choice of physical education means in the educational process with preschool children with speech disorders and in the development of comprehensive programmes aimed at their correctionlistelement.badge.dso-typeПублікація, Динаміка показників мовленнєвого розвитку та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО(Видавничий дім «Гельветика», 2024-08-12) Пальчук М. Б.; Гулюк Н. О.Питання адаптації та соціалізації дошкільнят із порушенням мовленнєвого розвитку в освітньому процесі закладів дошкільної освіти (ЗДО) має неабияке значення, адже однією з найпоширеніших проблем серед цієї вікової категорії є порушення мовленнєвого розвитку. Доведено, що фізичне виховання сприяє покращенню мовлення, зміцненню здоров’я та адаптації дітей в соціумі. Результатами експерименту підтверджено той факт, що адаптивне фізичне виховання є ефективним засобом та невід’ємною частиною освітнього процесу дітей, які мають порушення мовлення. Мета дослідження – визначити динаміку показників фізичної підготовленості дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку в процесі занять з адаптивного фізичного виховання в ЗДО. Реалізація поставленої мети передбачала використання таких взаємодоповнювальних методів дослідження, як: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури та мережі Інтернет, педагогічні методи дослідження, методи математичної статистики. Дослідження проводилось у ЗДО № 652 та № 270 комбінованого типу Дарницького району м. Києва з вересня 2023 року до квітня 2024 року. До участі було залучено 44 дитини віком 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку, з яких 32 хлопчиків та 12 дівчаток. У процесі дослідження було здійснено діагностику мовленнєвого розвитку (номінативної функції мовлення та розуміння складних логіко-граматичних конструкцій) та оцінено фізичну підготовленість дітей 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку. Кількість хлопчиків, які в процесі називання предмету за картинкою спотворюють звуко-складову структуру слова, зменшилась на 9,3%. Кількість дівчаток, які в процесі виконання завдання здійснювали пошук зі знаходженням правильного найменування, збільшився на 8%. Кількість дітей, яким притаманне точне розуміння складних логіко-граматичних конструкцій, збільшилась на 3,1%, перепитування і помилки допускають на 3,1% дітей більше. Відсоток дівчаток, яким притаманний тривалий пошук зі знаходженням правильної картинки, зменшився на 17%, натомість збільшилась кількість дівчаток, які перепитують і допускають помилки. Позитивну динаміку відзначено у фізичній підготовленості хлопчиків та дівчаток 5–6 років з порушенням мовленнєвого розвитку протягом експерименту в закладах дошкільної освіти. Результати дослідження свідчать про ефективність застосування засобів адаптивного фізичного виховання в освітньому процесі ЗДО дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення.