Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Розвиток фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор
    (НУФВСУ, 2024) Пасічна В. В.
    Без перебільшення, питання культури формування здоров’я людини починається ще з внутріутробного періоду. Лікарі рекомендують майбутнім матерям більше знаходитись на свіжому повітрі, активно проводити дозвілля, виконувати спеціальну гімнастику та дихальні практики, слідкувати за режимом та якістю харчування та інше. Із народженням немовляти лікарі-педіатри слідкують та здійснюють контроль за розвитком дитини. Практично з перших тижнів життя пропонується широкий перелік різних методик задля підтримки належного розвитку у новонародженого, оздоровчих систем традиційної та нетрадиційної медицини, котрі мають на меті створення найоптимальніших передумов для фізичного, психічного, розумового розвитку дитини. Дошкільні заклади освіти, а також період молодшого шкільного віку – офіційні та важливі етапи у становленні здоровя дитини, і фізичні вправи, рухливі ігри та забави – обов’язкові елементи у освітньо-виховному процесі. Проте сьогодні, не дивлячись на те, що на всіх етапах розвитку дитини передбачено оптимізація системи формування і контролю стану здоров’я дітей усіх вікових періодів, спостерігається стійка тенденція розширення переліку захворювань різної нозології. Варто сказати, що значна їхня частка – захворювання, котрі донедавна були наслідком вікових змін, пов’язаними із способом життя, присутності шкідливих звичок та інше. Інсульти, відхилення на порушення функціональності нервової системи, дихальної, травної, імунної систем, опорно-рухового апарату – це те, з чим сьогодні все частіше зустрічаються і повинні працювати медичні працівники, реабілітологи та інші спеціалісти. Відсутність належного обсягу рухової активності для нормального біологічного розвитку дитини – одна із причин виникнення порушень фізичного та ментального здоров’я.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Формування мотивації в учнів старшого шкільного віку до рухової активності
    (НУФВСУ, 2024) Недоступ Р. В.
    Важливим недоліком сучасного світу є здоров'я нації і особливо її підростаючого покоління. На 30% зросла кількість захворювань серед молоді. Сьогодні кожен третій першокласник має різні відхилення у здоров'ї; 20-40% мають погану поставу; 50-60% мають схильність до частих хвороб. У сьогоднішніх реаліях, під час війни, ми все частіше зустрічаємося з поняттям «дитячий стрес». В результаті кожна друга дитина стикається зі стресом. Варто додати, що процес фізкультури під час «коронавірусу» та переходу шкіл на дистанційне навчання значно погіршився. На денній формі навчання діти весело рухалися на перервах, а вдома використовували цей час, щоб поласувати смачною їжею або пограти в гаджеті. Такий стан здоров'я населення потребує пошуку шляхів його покращення серед школярів. У зв'язку з інтенсифікацією процесу навчання підвищується психологічне навантаження на нервово-емоційну сферу дітей. Для підтримки високої працездатності організму необхідна щоденна робота м'язів. Важлива роль у формуванні ставлення учнів до фізичної культури належить вчителю. Саме вчитель суттєво формує особистісне ставлення учня до занять фізичними вправами. Для цього вчитель має використовувати у своїй роботі різні методи та прийоми. З їх допомогою можна впливати на свідомість і поведінку учнів. Один із важливих факторів це авторитет.