результатів
Знайти
Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
listelement.badge.dso-typeДокумент, Вплив занять фізичною культурою на мотиваційну сферу учнів старших класів(НУФВСУ, 2024) Клімчук В. В.Фізична культура, маючи величезний потенціал не тільки в аспекті поліпшення фізичної підготовленості, здоров’я, але і як засіб формуючого впливу на особистість учня, як ніяка інша діяльність може бути спрямована на вирішення ряду психофізичних, соціально – психологічних, естетичних завдань. До вивчення проблем фізичного виховання молодого покоління зверталися О.Ю. Марченко, Т.Ю. Круцевич, Г. А. Лещенко (формування позитивної мотивації школярів до систематичних занять фізичними вправами), С. І. Присяжнюк (фізичне виховання), Н. Денисенко (формування свідомого ставлення до здоров’я, організація рухового режиму), В. Кайносов, Н. Хоменко (формування потреби у фізичному вдосконаленні), П. Жорова, І. Назарова, С. Путров (позитивне ставлення до занять фізичною культурою), Є. Щербаков (розвиток інтересу до спортивно-фізкультурної діяльності), М. Солопчук (виховання потреби у фізичному вдосконаленні), Г. Власюк (виховання прагнення до здорового способу життя). На сьогоднішній день проблема збереження і зміцнення здоров’я підростаючого покоління залишається однією з найважливіших проблем суспільства та держави. За даними "Центру громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України", в Україні чисельність підлітків скоротилася на 10 %. Поняття мотивації у людини, за загальним визнанням, охоплює всі види спонукань: мотиви, потреби, інтереси, прагнення, цілі, потяги, мотиваційні установки, або диспозиції, ідеали і т.д. У найбільш широкому сенсі мотивація іноді визначається як детермінація поведінки взагалі. Мотив – це складне психічне утворення, що починає формуватися під впливом потреби, що виникає у людини. Мотивація до фізичної активності – особливий стан особистості, спрямоване на досягнення оптимального рівня фізичної підготовленості та працездатності. Процес формування інтересу є багатоступіневим: від перших елементарних гігієнічних знань та навичок до глибоких психофізіологічних знань теорії і методики фізичного виховання і інтенсивних занять спортом. "Позитивна мотивація до занять фізичними вправами" – це сукупність внутрішніх та зовнішніх спонукань, що спрямовують і регулюють усвідомлені дії до досягнення оптимальної психофізичної організації особистості відповідно до її цілей та потребами суспільства. Основними мотивами до занять фізичною культурою та спортом у в закладі загальної середньої освіти є: оздоровчі, рухливо-діяльнісні, змагально-конкурентні, естетичні, комунікативні, пізнавально-розвиваючі, творчі, професійно-орієнтовані, виховні, статусні, культурологічні, адміністративні та психолого-значущі. Також мотиви до занять фізичною культурою і спортом умовно поділяють на загальні і конкретні. Загальні – це бажання займатися фізичною культурою взагалі. До конкретних відносять бажання займатися будь-якими видами спорту або конкретними фізичними вправами. Необхідно встановити спонукання, якими керується молодь у своїх вчинках, бажаннях у процесі навчальної і позакласної діяльності задля з’ясування мотивації учнів у сфері фізичного виховання і визначення шляхів її формування. Мотиваційна сфера складається з ідеалів і ціннісних орієнтацій, потреб, мотивів, цілей, інтересів та ін. Вищезазначені спонукання виконують різну роль у загальній картині мотивації, тому знання їх допоможуть викладачу диференційовано впливати на мотивацію учнів до фізичного самовдосконалення.listelement.badge.dso-typeДокумент, Актуальні проблеми психолого-педагогічного супроводу та розвитку суб’єктів спортивної діяльності: Матеріали VIII Всеукраїнської наукової електронної конференції з міжнародною участю з нагоди 95-річчя Національного університету фізичного виховання і спорту України(НУФВСУ, 2025) Булгакова Т. М., гол. редакторЗбірник містить тези учасників VIII Всеукраїнської наукової електронної конференції з міжнародною участю «Актуальні проблеми психолого-педагогічного супроводу та розвитку суб’єктів спортивної діяльності» з нагоди 95-річчя Національного університету фізичного виховання і спорту України (14 травня 2025 р.). Матеріали розкривають результати досліджень студентів-початківців та науковців у сфері психології, педагогіки, фізичного виховання і спорту. В тезах висвітлюються такі напрями: актуальні напрями психологічного забезпечення та супроводу в фізичному вихованні і спорті, педагогічні аспекти підготовки та розвитку суб’єктів спортивної діяльності, рухова активність, психолого-педагогічні аспекти формування здорового способу життя, проблеми дистанційного навчання та розвиток фізичної культури в умовах воєнного стану. Матеріали збірника призначено для здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського), третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, молодих вчених, науковців і практиків, які цікавляться проблематикою психолого-педагогічного супроводу суб’єктів спортивної діяльності.

